
Istota i znaczenie mediacji:
Dobra współpraca jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na wydajność każdego zespołu. Spory są nieodłącznym elementem współżycia każdej społeczności, ale większość z nas posiada naturalną zdolność do ich rozwiązywania.
Nawet ostry spór prowadzony w konstruktywny sposób może być motorem pozytywnych zmian. Niestety często emocje wywołane przy tej okazji antagonizują strony i spór przeradza się w konflikt.
Konflikt w środowisku pracy może angażować kolejne osoby, co polaryzuje personel i wywołuje negatywne skutki takie jak spadek wydajności czy zwiększoną rotacje w zespole.
Może to wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy.
Szkolenia prowadzą certyfikowani mediatorzy z „mediacje po ludzku”; wpisani na listę stałych mediatorów przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; członkowie Polskiego Centrum
Mediacji.
Kim jesteśmy?
Mamy doświadczenie w prowadzaniu mediacji. Praktyka oraz wiedza poparta certyfikatami z zakresu mediacji cywilnych, gospodarczych, karnych, rodzinnych, pracowniczych, z nieletnim sprawcą czynu świadczą o wysokim poziomie naszych mediatorów reprezentujących różne branże.
Jesteśmy zgranym i zaangażowanym zespołem. Podchodzimy do każdej sprawy indywidualnie, słuchamy, doradzamy i pomagamy znaleźć najlepsze rozwiązanie. Nie boimy się wyzwań i zapewniamy profesjonalne podejście do każdej sprawy.
Cel Szkolenia
Głównym celem szkolenia jest poprawa relacji interpersonalnych w zespole. Dzięki wypracowanym technikom mediacyjnym, uczestnicy zdobywają umiejętności, które pozwalają konstruktywnie rozwiązywać problemy. Zgrany i solidarny zespół niewątpliwie wpłynie na efektywność i jakość wykonywanej pracy.
Wypracowana, pozytywna atmosfera pracy, pozwoli na zwiększenie przychodu firmy!
Kluczowe punkty programu szkolenia
– spór: aspekt negatywny i pozytywny
– prowadzenie sporu – technika Win-Win
– kompromis
– komunikacja
– rola managera w sytuacji konfliktu.
Moduły szkoleń
Spotkanie z kadrą zarządzającą
Ma na celu sprecyzowanie:
– charakteru i źródeł potencjalnych konfliktów
– zakresu i skuteczności dotychczasowych szkoleń
– sytuacji, które wymagają mediacji
– zakresu współpracy
Program szkolenia dostosowany będzie do potrzeb klienta.
Szkolenie dla kadry kierowniczej
– zarządzanie zespołem
– zarządzanie konfliktem
– zapobieganie konfliktom
– zarządzanie zmianą
– motywowanie
– delegowanie zadań i motywowanie ludzi by działali zgodnie z oczekiwaniami
– egzekwowanie realizacji zadań bez konfliktów
– przekazywanie konstruktywnego feedbacku
– stawianie granic
Szkolenie dla pracowników
Ogólne szkolenie na temat konfliktów i ich rozwiązywania.
– źródła
– skutki
– warsztaty – przykładowa mediacja
– postawa koncyliacyjna
Praca na konkretnych przypadkach
– wspólne wypracowanie zasad
– przygotowanie gruntu
– zapoznanie się z racjami stron
– radzenie sobie z emocjami
– mowa ciała
– mediacje
– konstruktywne podejście do konfliktu
Moduły
Moduły | Liczba godzin |
Spotkanie dla kadry zarządzającej | 2 |
Szkolenie dla kadry kierowniczej – podstawowe | 4 |
Szkolenie dla kadry kierowniczej – rozszerzone o warsztaty | 8 |
Szkolenie dla pracowników – podstawowe (grupa do 25 osób) | 4 |
Szkolenie dla pracowników – rozszerzone o warsztaty (grupa do 25 osób) | 8 |